23948sdkhjf

Matas’ nye netstrategi: Kunderne skal sælge til hinanden

Matas satser på kundernes egne produktbeskrivelser og levering samme dag.
Det har ikke været nemt at være Matas på det seneste og skulle navigere i et marked, der er presset både på netsiden med Zalando for eksempel og på butikssiden med den fremadstormende discountkæde Normal.

Det skriver Berlingske.

Nu kommer materialistkæden med et modsvar i form af en ny digital strategi anført af tidligere direktør for coop.dk, Brian Andersen, der er blevet ansat som direktør for Matas’ e-handel.

Han vil blandt andet forsøge at skabe såkaldte ’communities’ omkring produkter.

- Når vi sælger en læbestift, er der en hel del brugere, der tager billeder af den og på sociale medier fortæller om, hvordan de bruger den, og de billeder kommer vi til at bruge, når vi får lov, så når du kigger på et specifikt produkt på hjemmesiden, kan du se, hvad folk siger om produktet, forklarer Brian Andersen.

Derudover skal strategien sætte strøm på leveringen af blandt andet parfumer og cremer.

- Hurtig levering er en af de ting, som lige nu er et konkurrenceparameter, men om meget kort tid er det en basisfaktor, som man bare skal have styr på, hvis man vil være med i gamet, siger detailekspert Dorte Wimmer til Berlingske.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11